Jest stara handlowa prawda: ,,Gdy rzeczy posiadają jednakową wartość, ludzie kupują je od tych których lubią”. Przyjacielskie stosunki z klientami to nie dosyć, aby dokonać transakcji, jednak jest to niesłychanie ważny pierwszy krok. Przezwyciężanie osobistego antagonizmu jest zawsze skrajnie trudne choćby nawet nigdy nie istniał żaden usprawiedliwiony  powód do powstania antypatii. Na pewno trudno być miłym dla niemiłego klienta, ale profesjonalista może się tego nauczyć. Szybkie techniki poznasz podczas szkolenia dla handlowców. Tutaj garść wskazówek.

Szkolenia sprzedażoweof friendship and agreementJeśli klientka cię lubi, łatwiej cię posłucha. I jeśli okaże się zainteresowana tym, co sprzedajesz powinna mieć nadzieję, że twoja prezentacja handlowa będzie wystarczająco dobra, aby mogła dokonać racjonalnego wyboru twojej oferty. Twoja zdecydowana przewaga nad konkurencją może ją zmusić do zakupu u ciebie nawet wtedy, gdy cię nie lubi i dokonuje zakupu niechętnie – chociaż wówczas sprzedaż będzie dwa razy trudniejsza do zrealizowana. Odpowiedzi na poniżej postawione pytania są związane raczej z sytuacją, gdy klient cię lubi.

  1. Czy dajesz niezwłocznie poznać, że lubisz klienta?
    (Ludzie instynktownie lubią tych, którzy ich lubią i którzy okazują im zainteresowanie).
  2. Czy twoje zachowanie jest mile i pełne respektu?
    (Gdy klientka widzi, ze okazujesz Jej szacunek, nie może uznaż, że jestes glupi).
  3. Czy dokonujesz świadomego wysiłku, aby odnaleźć punkt widzenia klientki i aby poznać jej problemy i potrzeby?
    (Twoje problemy Jej nie interesują, ale gdy ty wykażesz zainteresowanie jej sprawami, zacznie cię lubić).
  4. Czy jesteś dobrym słuchaczem?
    (Sprzedawca, który nie słucha cierpliwie i uważnie tego, co mówi klient, nie potrafi zbudować stosunku przyjaźni z klientem).
  5. Czy potrafisz powściągnąć swoją chęć sprzedania?
    (Jeśli ta chęć jest zbyt jawna, klientka potraktuje to jako zachłanną realizację twoich własnych interesów).
  6. Czy mówisz językiem klientki?
    (Ona czuje, gdy mówisz do niej z góry, protekcjonalnie, tak samo ,jak czuje, gdy mówisz ponad JeJ głową, jak gdyby „w powietrze”.
  7. Czy unikasz sporów?
    (Udowodnienie klientce, że w jakiejś sprawie myli się, jest dobrym sposobem do utrącenia sprzedaży).
  8. Czy stosujesz ,,chwyt dobrodziejstwa” sugerując, ze sprzedajesz coś klientce w specyficznej sytuacji?
    (Ona nie lubi myśleć, ze poddawana jest tym samym ,,ogranym” namowom, które kierujesz także do innych).
  9. Czy twój zewnętrzny wygląd budzi natychmiastową akceptację?
    (Ani ubogi, ani zbyt strojny).
  10. Czy dajesz poznać, że cenisz uwagę i czas, jaki poświęca ci klientka, i ze jest twoim zamiarem wyświadczyć jej uprzejmość wartą jej czasu i zainteresowania?
  11. Czy w ostatnim roku uczestniczyłeś w szkoleniu lub szkoleniach, podczas których mogłeś doskonalić swoją wiedzę o sprzedaży? Szkolenia dla handlowców to doskonałe miejsce na przetestowanie swoich umiejętności w porównaniu z innymi

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *